طراحی پارچه
نوشته شده توسط : مد روز

طراحی پارچه

  با حضور نرم افزارهای گرافیکی در طراحی پارچه تفکیک رنگ بهتر و دقیق تر و صد البته آسان تر انجام می شود. در طراحی پارچه با توجه به کاربرد طراحی انجام می شود. در طراحی  انواع پارچه های کودکان ازالمان های کارتونی استفاده می شود. در اکثریت موارد از پترن های کارتونی برای این نوع پارچه ها استفاده می شود. پترن به طرحی گفته می شود که که یک یا چند المان در آن به صورت افقی و عمودی تکرار شود. پترن ها در طراحی های پرده و موکت نیز استفاده دارد.

  یک طراح لباس موفق باید مهارت طراحی پارچه را نیز داشته باشد. در واقع طراحی پارچه و طراحی لباس مکمل همدیگرند. طراح پارچه باید با توجه به نوع لباس ها و کاربرد پارچه طرحی را اجرا کند. مثلا برای پارچه های کودکان نمی شود از طرح هایی با المانهای بزرگ استفاده کرد. و یا برای پارچه های رو مبلی نباید از المان های ریز و کوچک استفاده کرد.

 طراحی پارچه

طراحان پارچه با توجه به مهارتهایی که دارند می توانند به طراحی انواع کاشی و سنگ و همچنین ظروف غذاخوری بپردازند. در واقع هر چیزی که نیاز به چاپ داشته باشد در حوضه توانایی های طراحی پارچه قرار دارد. طرح پارچه در نمایش زیباتر شدن لباس اهمیت بسزایی دارد.

توجه به فرهنگ مناطق و استفاده از طرحهای سنتی هر منطقه می توتند در طرحهای جدید کمک حال طراحان پارچه باشد. شناخت از فرهنگها و شناخت انرژی طرح و المان در اجرای یک طرح پارچه نهایی اهمیت بسیار دارد. فراموش نکنیم که رنگها در طراحی پارچه می توانند شگفتی های بسیار ایجاد کنند. گاهی در یک طرح پارچه نیازی به استفاده از المان نیست و بازی رنگها طرحی فوق العاده را به نمایش می گذارد. پس شناخت رنگها و کاربردهای برای طراح پارچه نیاز مند است.





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: